آموزش گوگل ادوردز



همان‌طور که در مقاله گوگل ادوردز چطور کار می‌کند بیان نمودیم، امتیاز کیفی شما برای

تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل بهینه‌ سازی صفحات فرود. در این مقاله سعی داریم تا تجربه سال‌ها تبلیغات در گوگل مجموعه جی ادز را در مورد بهینه‌ سازی صفحات فرود با شما به اشتراک بگذاریم.



میزبانی از صفحه فرود به طور مستقیم روی وب سایت می‌تواند سرنخ و موقعیت‌های فروش برای شما جمع‌آوری کند و درنتیجه میزان فروش شما افزایش یابد.


به علاوه بهینه‌ سازی صفحات فرود به صورت نمایی در نرخ تبدیل کاربر به مشتری اثر دارد. سرنخ بیشتر به معنای بازگشت سرمایه بالاتر در کمپین تبلیغ در گوگل خواهد بود.


قصد داریم در دو مقاله پیش رو با بررسی کامل این مبحث ۴۵ ترفند برای ببهینه‌ سازی صفحات فرود شما به روش جی ادز ارائه کنیم. هر چه صفحه فرود بهینه‌تر باشد امتیاز کیفی بیشتر شده و با هزینه کم‌تری می‌توان تبلیغات گوگل را مدیریت نمود. پس اگر شما هم می‌خواهید

هزینه تبلیغات در گوگل را مدیریت کنید می توانید از این روش استفاده کنید.


طراحی قالب صفحه فرود به صورت واضح و ساده

هر چه راحت‌تر به بازدیدکنندگان نشان دهید که شما که هستید، چه چیزی برای عرضه دارید و در ازای آن چه جیزی می‌خواهید احتمال این که مخاطب شما به مشتری تبدیل شود بیشتر است.


در ظاهر خیلی آسان به نظر می‌رسداما باور نمی‌کنید که چه بسیار کسب و کارهایی که همین نکته ساده را نمی‌دانند یا نمی‌توانند اجرا کنند.


ما به شما ۷ ترفند برای بهبود ظاهر طراحی صفحه فرود توصیه می‌کنیم:


آسان بودن گشت‌وگذار – صفحه را از اطلاعات زیاد خالی کنید. نیازی نیست با تعداد زیادی تصاویر صفحه را شلوغ کنید. اگر بازدیدکننده بداند چرا در این صفحه آمده و چه کاری نیاز است انجام دهد نرخ بازگشت کاهش می‌یابد.

استفاده از بولت گذاری – بازدیدکنندگان حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارند. آن‌ها دوست دارند خیلی سریع به مطلب برسند. سعی کنید مزایای کار خود را به راحتی منتقل کنید.

برای مثال این صفحه فرود را ببینید که چطور از بولت گذاری برای افزایش خوانایی استفاده کرده است:

فضای سفید – از طراحی‌های ساده استفاده کنید که توجه بیننده را به پیشنهاد شما، مزایا و دکمه فراخوان (CTA) معطوف کند. برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری فضای خالی مناسبی در صفحه فرود در نظر بگیرید.

تصاویر – حتماً شنیده‌اید که یک تصویر می‌تواند کار هزار کلمه را انجام دهد. این مسئله در فضای آنلاین نیز درست است. تصاویر بیشترین درصد اشتراک‌گذاری و محبوبیت را در رسانه‌های اجتماعی دارند. همچنین استفاده از تصاویر برای جمع‌آوری سرنخ و موقعیت فروش در صفحه فرود نیز بسیار مؤثر است. هرچه یک مشتری بالقوه صفحه شما را بیشتر دوست داشته باشد احتمال تبدیل شدن به مشتری واقعی بیشتر است.

استفاده از رنگ‌های مکمل و متضاد – طراحی رنگ یکی از مهمترین اصول طراحی یک صفحه فرود است. از رنگ‌های مکمل استفاده کنید تا صفحه به چشم افراد جذاب باشد. در عین حال برای دکمه فراخوان از رنگی متضاد بهره بگیرید تا حسابی آن را برجسته کند.

اگر یک طراح گرافیک برای خود ندارید می‌توانید از ابزارهای آنلاین موجود برای طرح رنگ خود استفاده کنید.

تأثیر رنگ در میزان جذب افراد غیر قابل انکار است. به همین دلیل توصیه ما این است برای گرفتن راهنمایی درباره روانشناسی رنگ صفحه فرود با کارشناسان متخصص ثمین تماس بگیرید.

عدم نیاز به اسکرول – مطمئن شوید که دکمه فراخوان و تمام اطلاعات مرتبطی که قرار داده‌اید همگی در یک صفحه نمایش بدون نیاز به اسکرول اضافی قرار گیرند.
قانون ۵ ثانیه – فقط در ۵ ثانیه باید مشتری خود را جذب کنید. اگر صفحه فرود شما به اندازه کافی جذاب نباشد خیلی زود اشخاص صفحه شما را ترک می‌کنند و حتی ممکن است سراغ رقیبان شما بروند.
بازاریابی در صفحه فرود تبلیغ در گوگل
قلب کمپین بازاریابی برای تبلیغ در گوگل، صفحه فرود شما است. صفحه فرود جایی است که ترافیک را از طریق

تبلیغات کلیکی، رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های ایمیلی و غیره به آن هدایت می‌کنید. وقتی بازدیدکننده علاقه‌مند به تبلیغ شما به صفحه فرود وارد می‌شود باید به خوبی بتوانید با بازاریابی او را به انجام عمل موردنظر ترغیب کنید.


در ادامه هفت ترفند به شما ارائه می‌کنیم که با آن‌ها بتوانید تاکتیک‌های بازاریابی خود برای تبدیل را بهینه کنید و بهینه‌ سازی صفحات فرود را انجام دهید:

دکمه فراخوان در بهینه‌ سازی صفحات فرود – دکمه فراخوان درواقع عملی است که از بازدیدکنندگان می‌خواهید انجام دهند. دکمه فراخوان باید برجسته‌ترین ویژگی صفحه فرود شما باشد. از فراخوان واضح و با رنگ متضاد استفاده کنید. نوشته‌ای که برای دکمه فراخوان استفاده می‌کنید باید کوتاه و دستوری باشد. با این کار از بیننده واکنش فوری می‌خواهید. سعی کنید چیزی را که در ازای آن پیشنهاد می‌کنید کاملاً واضح باشد – پیشنهادی بدهید که نتوان آن را رد نمود.
بهترین کلمات برای دکمه فراخوان عبارتند از:

خرید کنید
دریافت کنید
ذخیره کنید
همین حالا رزرو کنید
رایگان
مزیت رقابتی ایجاد کنید – از هوش بازاریابی خود استفاده کنید. به طور مختصر نشان دهید که چرا و چگونه از رقبا برتر هستید. می‌توانید از شعار شرکت یا یک ویژگی منحصر به فرد برای کمپین تبلیغ در گوگل بهره بگیرید. هر چه برای مخاطبین متقاعدکننده‌تر باشید موقعیت فروش و درنتیجه فروش بیشتری خواهید داشت.
حس اضطرار در بهینه‌ سازی صفحات فرود به چشم بیاید – بهتر است در بیننده حس اضطرار ایجاد کنید. می‌توان این کار را با اعلام محدودیت در تعداد محصول یا زمان عرضه محصولات انجام داد.
برای ایجاد اضطرار می‌توانید از این عبارات استفاده کنید:

فقط دو عدد باقی مانده
عرضه محدود
تا فرصت باقیست همین حالا کلیک کنید
تنها ۱۰ جای خالی باقی مانده
فرصت را از دست ندهید
چه نفعی برای من دارد؟ – این سؤال مشتریان را با فهرستی متقاعدکننده از مزایایی که پیشنهاد شما ارئه می‌کند پاسخ دهید. نشان دهید که محصول، خدمات، کوپن تخفیف، جایزه یا هر چیز دیگری که پیشنهاد داده‌اید آن قدر ارزشمند است که نمی‌توان آن را رد نمود. این ارزش را با کلمات و تصاویر به بیننده القا کنید.
برای بهینه‌ سازی صفحات فرود پیشنهاد خود را بشناسید – قبل از این که صفحه فرود درست کنید پیشنهاد خود را تعیین کنید. به سوالاتی مانند زیر پاسخ دهید:
چه مشکلی را حل می‌کنید؟
ویژگی‌های خاص کمپین شما چیست؟
پیشنهاد شما چه نیازی از مشتری را برآورده می‌کند و چرا برای آن‌ها مهم است؟
برای بهینه‌ سازی صفحات فرود مشتری خود را بشناسید – اگر می‌خواهید واقعاً صفحه فرود خود را بهینه طراحی کنید باید بدانید بازار هدف و مخاطبین شما چه کسانی هستند. فهرستی از اطلاعات درباره بازار هدف خود تهیه کنید. حتی می‌توانید تعدادی از شخصیت‌های خریداران احتمالی خود را لیست کنید.
شخصیت مشتریان خود را بشناسید تا رفتارهای آن‌ها در فضای آنلاین را بهتر درک کنید.
 هرچه بهتر مشتری خود را درک کنید بهتر می‌توانید آن‌ها را جذب کنید.

رقبای خود را بشناسید – به صفحه فرود کمپین رقبای خود سر بزنید. ببینید چه امتیازات و نواقصی در کار آن‌ها وجود دارد. این کار دو مزیت برای شما دارد: اول این که انگیزه‌ای می‌شود تا کار خود را از آن‌ها بهتر انجام دهید. دیگر این که خلاقیت شما برای ارائه کاری منحصر به فرد بیشتر می‌شود.
ایجاد حس اعتماد و ثبات در بهینه‌ سازی صفحات فرود
درباره خودتان و کاری که انجام می‌دهید صادق باشید. به پیشنهادی که در صفحه فرود تبلیغ در گوگل خود می‌دهید وفادار بمانید. با برقراری ارتباط صادقانه حس اعتماد بیشتری بدست می‌آورید. هر چه افراد بیشتر به شما اعتماد کنند احتمال این که به مشتری شما تبدیل شوند بیشتر است.

در ادامه ۷ ترفند برای افزایش حس اعتماد نسبت به صفحه فرود کمپین تبلیغ در گوگل شما مطرح می‌کنیم:

وجود اطلاعات تماس برای بهینه‌ سازی صفحات فرود – می‌توانید تلفن تماس، لینک شبکه‌های اجتماعی و حتی آدرس خود را به همراه محل دقیق آن روی نقشه در صفحه فرود بیان کنید. هرچه راحت‌تر در دسترس باشید صمیمیت و علاقه شما به کسب و کار را بیشتر می‌رساند. اگر می‌خواهید با مشتریان رابطه و تجارت داشته باشید از آن‌ها پنهان نشوید.
مثالی از صفحه فرود مربوط به یک کمپین تبلیغ در گوگل ادوردز درباره نوسازی منازل با شماره تماس واضح در بالای صفحه سمت راست را ببینید.
مبالغه نکنید – سریع‌ترین راهی که ممکن است حس اعتماد مشتریان را از دست بدهید، دادن تعهدات بیش از حد توان است. پیشنهاد خود را به مشتریان ارائه دهید و به آن وفادار باشید. زمانی که توانستید آن چه می‌خواهند برآورده کنید می‌توانید مقداری بیش از تعهد خود عمل کنید. بدین ترتیب از معجزه بازاریابی دهان به دهان درباره کسب و کارتان شگفت زده می‌شوید.
ثبات را در کمپین رعایت کنید – این نکته به نظر واضح است اما وقتی یک کمپین را راه‌اندازی کرده‌اید به هر آن چه که به عنوان پیشنهاد ویژه ارائه کرده‌اید تا پایان آن وفادار بمانید. این نکته شامل صفحه فرود نیز می‌شود. فهرست مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات را در زمان کمپین تبلیغات کلیکی ثابت نگاه دارید.
در طراحی از چهره شاد استفاده کنید– تحقیقات نشان داده است که استفاده از چهره‌های خندان به خصوص چهره خندان ن حس اعتماد را بیشتر می‌کند. چهره خودتان، تیم شما یا یک مشتری راضی را نشان دهید. هر چه حس اعتماد بیشتر شود نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش پیدا می‌کند.
برای مثال به صفحه فرود زیر با چهره‌های به کار رفته از افراد توجه کنید.
با مشتری خود حرف بزنید – طوری طرح صفحه فرود را درست کنید که گوبی در حال مکالمه رو در رو با مشتری خود هستید. طرح را برای بازار هدف خود شخصی‌سازی کنید. اگر مخاطبین شما از نسل جوان هستند از زبان و تصاویر مربوط به آن‌ها استفاده کنید. اگر هدف شما افرادی در یک منطقه خاص جغرافیایی است از ارجاعات محلی استفاده کنید تا به آن‌ها القا کنید که کسب و کار شما به شخص آن‌ها مربوط است.
از رضایت مشتریان قبلی استفاده کنید– از نظرات مثبت مشتریان به همراه چهره و نام آن‌ها بهره بگیرید. مردم به نظر اشخاص اعتماد می‌کنند. تاییدات اجتماعی راهی بسیار ارزشمند برای بدست آوردن و تقویت حس اعتماد مشتریان آینده است.
طول فرم را کوتاه نگاه دارید – رابطه‌ای مع بین تعداد فیلدها و نرخ تبدیل وجود دارد. به طور کلی هر چه فرم طولانی‌تر باشد افراد کمتری حاضرند این زحمت را به خود بدهند تا آن را تکمیل کنند. بهتر است فرم حداقل فیلدها را داشته باشد. گرفتن نام و ایمیل یک فرد به عنوان اطلاعات کافی است. می‌توانید مابقی فیلدها را به صورت اختیاری قرار دهید. بدین ترتیب موقعیت فروش کمتری به خاطر طولانی بودن فرم از دست می‌دهید.
اهمیت صفحه فرود در گوگل ادوردز بسیار بالا است. با بهینه‌سازی صفحه فرود، امتیاز کیفی و درنتیجه رتبه آگهی شما در برای تبلیغ در گوگل ادوردز بالا می‌رود.

در این مقاله بخش اول تجربیات خود درباره صفحه فرود مناسب تبلیغ در گوگل را با شما به اشتراک گذاشتیم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر مقاله بعدی ما باشید…

اصلی‌ترین محل نمایش تبلیغات در گوگل، صفحه نتایج جستجوی گوگل است. فرض کنید کاربر عبارت طراحی وب‌سایت را در Google.com جستجو کند. به این عبارت درخواست جستجو” یا جستار” گفته می‌شود. در پاسخ به این درخواست گوگل صفحه نتایج جستجو حاوی مرتبط‌ترین نتایجی را که به ازای آن جستار، برای آن کاربر و در آن لحظه می‌تواند بیابد نمایش می‌دهد.

یک صفحه وب خاص ممکن است چند بار در نتایج جستجو ظاهر شود، برای مثال: از طریق گوگل ادوردز، از طریق سرویس مکان نمای گوگل و در نتایج طبیعی جستجو ( ارگانیک).



تبلیغ گوگل ادوردز در دو جای صفحه ممکن است قرار بگیرند:

ناحیه ۱:  در بالای صفحه نتایج جستجو:

تبلیغات این بخش بالاترین رتبه را از نظر الگوریتم رتبه بندی گوگل کسب کرده اند. به عبارتی کلیدواژه های این تبلیغات با عبارت جستجو بسیار مرتبط بوده اند؛ نرخ کلیک خور (CTR) بالایی برای آن کلیدواژه داشته اند و مبلغی که به ازای هر کلیک مایلند بپردازند بالاتر است. به این مبلغ که آگهی دهنده در تنظیمات حساب ادوردزش تعیین می‌کند بید (Bid) گفته می‌شود. هرچه مقدار بید بالاتر باشد احتمال قرار گرفتن تبلیغ در این بخش بیش‌تر است. البته ادوردز برای نمایش آگهی در این بخش یک بید آستانه نیز دارد که مقدار آن را به آگهی دهندگان اعلام نمی‌کند. ماگزیمم تعداد تبلیغاتی که در این بخش به طور پیش‌فرض نمایش داده می‌شود سه تاست.


ناحیه ۲:  در پایین صفحه نتایج جستجو:

گوگل تبلیغات خود را مشابه تبلیغات رتبه بالای اول صفحه ولی در پایین صفحه هم به نمایش می‌گذارد. گوگل این کار را با تجربه مرور صفحه کاربران از بالا به پایین سازگارتر می‌داند. این شرکت مدعی است بر اساس آزمایش‌ها تبلیغات پایین صفحه بازده بیش‌تری از تبلیغات کنار صفحه که قبلا از آن استفاده می‌شد، دارد. به همین دلیل گوگل نمایش تبلیغات در ستون کناری نتایج را حذف کرد.


سخن آخر

بازاریابی دیجیتال و به‌طور خاص گوگل ادوردز نیازمند پیشرفت آهسته و پیوسته است. چیزی که گوگل ادوردز را بسیار جذاب می‌کند این است که بینش و بصیرت آن به مرور زمان ایجاد می‌شود.


اگر زمان کافی برای بررسی و تحلیل رفتار مشتریان احتمالی خود نگذارید نمی‌توانید پیشرفت کنید. نکته کلیدی در

تبلیغات کلیکی گوگل ادز افزایش دانش درباره مشتریان احتمالی است. دانستن نحوه تعامل آن‌ها با کسب و کار و وب سایت شما، نحوه جست‌وجو آن‌ها در اینترنت و این‌که احتیاجات، تمایلات و اهداف آن‌ها چه هستند. درنهایت نیز آن چیزی که اهمیت دارد خود داده‌ها نیستند بلکه آنالیز و نتیجه تحلیل آن‌ها است.


احتمالا در صفحه اکانت‌های اختصاصی گوگل ادز جی ادز دیده‌اید که نوشته‌ایم به هر اکانت جدید یک کپن هدیه تعلق می‌گیرد. این کپن‌ها برای هر اکانت فقط یک بار و آن هم در اولین خرید شما فعال می‌شوند و به شما اعتبار هدیه اضافه می‌کنند.


میزان شارژ هدیه این کپن‌ها بر اساس ارز مورد نیاز شما متفاوت است. به طور مثال در صورتی که اکانت اختصاصی با لیر ترکیه تهیه کنید، ۱۵۰ لیر کپن به صورت خودکار روی حساب شما فعال می‌شود. در طی ۳۱ روز از افتتاح اکانت، تا سقف ۱۵۰ لیر، هرچقدر مصرف کنید، در پایان ماه به اکانت گوگل ادز شما اضافه می‌شود.


مثلا پروموشن‌هایی که یک سایت

تبلیغات گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد:


روی اکانت‌های بر پایه لیر: تا سقف ۱۵۰ لیر

روی اکانت‌های ۵۰ و ۱۰۰ دلاری: تا سقف ۹۰ دلار

روی اکانت‌های ۲۰۰ دلار به بالا: تا سقف ۱۲۰ دلار

به طور مثال: 


مثلا هنگام پرداخت هزینه گوگل ادوردز شما در تاریخ ۱ مهر اکانتی را با پروموشن ۱۲۰ دلاری خریداری کردید و در تا پایان مهر ۱۲۰ دلار مصرف کرده‌اید. حدودا در تاریخ ۲ آبان، ۱۲۰ دلار مجددا توسط گوگل به حساب کاربری شما افزوده می‌شود که می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید و تبلیغات خود را در روزهای اول استفاده از گوگل ادز، با هزینه به‌صرفه‌تری انجام دهید.


نکات: 


این کپن‌ها به صورت خودکار توسط پنل Google Partners ما به اکانت شما اضافه می‌شوند

برای این که کپن فعال شود باید کمپین خود را بسازید و شروع به تبلیغات کنید. با فاصله ۲۴ ساعت کپن روی حساب شما فعال می‌شود.

با توجه به محدود بودن پروموشن‌های ۱۲۰ دلاری، این پروموشن فقط در اکانت‌هایی که شارژ اولیه بیشتر از ۲۰۰ دلار دارند ارائه می‌شود.

در صورتی که کمتر از سقف پروموشن در طی یک ماه هزینه کنید، همانقدر دریافت می‌کنید. یعنی اگر در طی یک ماه (با فرض این که پروموشن ۱۲۰ دلاری فعال است) ۵۰ دلار مصرف کنید، ۵۰ دلار دریافت می‌کنید و باقی سوخت می‌شود.

شما نمی‌توانید برای یک سایت، با چندین اکانت مختلف از کپن هدیه استفاده کنید. قانونا هر سایت یک بار می‌تواند از کپن‌هادر هنگام پرداخت

هزینه گوگل ادوردز استفاده کند.

برای دیدن تاریخچه کپن‌های فعال شده یا کپن فعال فعلی،‌ در اکانت گوگل ادز خود به Billing & Payments بروید، سپس روی Settings کلیک کنید و در پایین صفحه،‌ روی Manage Promotional Codes کلیک کنید.



یکی از مسائل و مشکلاتی که همیشه مشتریان هنگام ثبت تبلیغ در گوگل با آن مواجه می‌شوند این است که دامنه وب‌سایتشان IR. است و گوگل اجازه تبلیغات با این دامنه را نمی‌دهد. به‌همین جهت می‌خواهم در این نوشته تمامی روش‌های موجود برای رفع این مشکل را بنویسم تا بتوانید به راحتی این مشکل را رفع کنید و تبلیغات خود در گوگل را همین امروز آغاز کنید.


 


بروزرسانی بزرگ:

در نسخه جدید گوگل ادز،برای

تبلیغات سایت در گوگل، امکان تبلیغات با دامنه ir. فراهم شده است. اما در نظر داشته باشید که برای کاربران دارای VPN آمریکا و یا کاربرانی که واقعا در آمریکا زندگی می‌کنند، تبلیغات سایت‌هایی که دامنه ir. دارند امکان پذیر نیست. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.


 


راهکار اول: ایجاد صفحه فرود روی دامنه دیگر

یکی از راهکارهای موجود این است که صفحه فرودی (Landing Page) طراحی کنید و آن را روی یک دامنه با پسوند بین‌المللی آپلود کنید و تبلیغات خود در گوگل را با این دامنه انجام دهید. نکاتی که باید در طراحی این صفحه فرود یا Landing Page رعایت کنید:


حتما محتوای بهینه و مرتبط با کلمات کلیدی‌ای که برای تبلیغاتتان انتخاب می‌کنید در آن وجود داشته باشد

سئوی اولیه را انجام دهید (تیتر مرتبط و حاوی کلمات کلیدی، متا دسکریپشن مناسب، استفاده مناسب از تگ های Heading مثل H1، H2 و …، تنظیم ALT برای تصاویر)

دکمه Call to action ایجاد کنید و از کاربران بخواهید که وارد صفحه اصلی وب‌سایتتان شوند و یا دکمه خرید محصول یا شماره تماس را در این صفحه درج کنید

سعی کنید تا حد ممکن سریع باشد و کاربر را سریع به هدف خود برساند

 


راهکار دوم: پارک کردن یک دامنه بین‌المللی روی سایت

راهکار مرسوم موجود این است که دامنه بین‌المللی‌ای را روی سایت خود Park کنید. یعنی اگر کاربر با دامنه g-ads.org وارد سایت شما شد، بدون تغییر آدرس (Redirect)، صفحات سایت شما را مشاهده کند. در صورت استفاده از ریدایرکت ممکن است اکانت گوگل شما توسط گوگل بسته شود.


برای این کار می‌توانید از طریق پنل هاست خود، دامنه‌ای را در بخش Parked Domains یا Addon-Domains اضافه کنید و مطمئن شوید که سایتتان با آن دامنه به درستی بارگذاری می‌شود. حال من مرحله به مرحله شیوه انجام این تنظیمات را می‌نویسم:


۱- تنظیم DNS دامنه بین‌المللی


وارد داشبورد پشتیبانی شرکتی که از آن دامنه‌تان را خریداری کردید بشوید و DNS های آن را دقیقا همانند دامنه ملی خود تنظیم کنید. به طور مثال اگر دامنه ملی شما، DNSهایی به شکل: ns1.farnian.com و ns2.farnian.com دارد، آنها را دقیقا در بخش تنظیمات DNS دامنه بین‌المللی‌تان بنویسید. سپس برای حداقل ۱۲ ساعت الی ۲۴ ساعت صبر کنید تا DNSهای شما تنظیم شوند.


 


۲- پارک کردن دامنه در پنل هاست


در صورتی که پنل مدیریت هاست شما DirectAdmin است، در پنل DirectAdmin گزینه Domain Pointers را انتخاب کنید:

سپس اسم دامنه بین‌المللی خود را در بخش Source Domain بنویسید و Add کنید.

حالا باید پس از این که دامنه بین‌المللی خود را در مرورگر می‌زنید سایت شما بارگذاری شود. در صورتی که سایت به دامنه ملی شما منتقل(Redirect) می‌شد و سایت‌تان وردپرسی است مراحل زیر را طی کنید:

پلاگین Multiple Domain Mapping on Single Site را نصب کنید
سپس از بخش ابزارها در داشبورد وردپرس خود به صفحه پلاگین که نامش Multidomain است بروید
حالا اگر می‌خواهید دامنه بین‌المللی شما صفحه اصلی‌تان را نمایش دهد، در بخش used domain، آدرس آن را وارد کنید و در بخش Original URI چیزی وارد نکنید.
اگر هم می‌خواهید آن دامنه صفحه خاصی از سایت شما را نمایش دهد، آدرس آن را بدون HTTP://domain در بخش Original URI وارد کنید.

 

حالا به سراغ انجام پارک در Cpanel می‌رویم:
پس از این که وارد پنل شدید، به بخش Add-on Domain بروید:
حالا دامنه بین‌المللی خود را در بخش new domain name وارد کنید، سپس نامی به عنوان ساب‌دامنه انتخاب کنید (مهم نیست!)، سپس در بخش Document Root حتما نام دامنه بین‌المللی خود را حذف کنید. یعنی فیلد Document Root باید فقط حاوی public_html/ باشد.

حالا در صورتی که سایت شما با دامنه بین‌المللی redirect می‌شود به تنظیمات پلاگینی که چند پاراگراف بالاتر توضیح دادم مراجعه کنید.

 

در صورتی که از سیستمی به جز وردپرس استفاده می‌کنید با توسعه‌دهنده (برنامه‌نویس) خود صحبت کنید تا راهکاری برای جلوگیری از ریدایرکت شدن دامنه بین‌المللی روی دامنه ملی برایتان پیدا کند.

امیدوارم با استفاده از این آموزش تبلیغ در گوگل بتوانید مشکل دامنه .ir در گوگل ادوردز را رفع کنید و

شارژ اکانت گوگل ادوردز را انجام دهید.




دنیای بازاریابی در سالیان اخیر تغییرات متعددی را به خود دیده و Google AdWords نیز نقش مهمی را در وقوع این تغییرات ایفا کرده است. گوگل ادوردز در حال حاضر موثرترین شیوه تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود و بسیاری از کمپانی‌های مطرح جهان از این سرویس برای بازاریابی محصولات خود استفاده می‌کنند. در صورت استفاده صحیح و به‌جا از ادوردز، این سرویس می‌تواند کسب‌وکار شما را همیشه یک‌قدم جلوتر از رقبا قرار دهد.

اما اگر هنوز هم در استفاده از

Google AdWords مردد هستید و یا از تمام ظرفیت‌های این سرویس استفاده نمی‌کنید، قویا پیشنهاد می‌کنیم که در دیدگاه خود تجدیدنظر کنید.

۱. Google AdWords جذب هدفمند مخاطب و مشتری را افزایش می‌دهد

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارها برای جذب هدفمند مخاطب به شمار می‌آید. اگر کمپین‌های شما به‌درستی هدف‌گذاری و اجراشده باشند، می‌توانند تعداد زیادی از افراد را به مشتری دائمی یا خریدار تبدیل کنند. گوگل ادوردز این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا تمرکز خود را روی افرادی قرار دهید که دقیقا محصول یا سرویس موردنظر شمارا در گوگل، جستجو می‌کنند.


در صورت استفاده از سرویس Google AdWords، تنها کسانی به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند که تا حد بسیار زیادی، قصد خرید محصول یا سرویس را داشته باشند.

۲. گوگل ادوردز یک پلتفرم منعطف بازاریابی است

اگر از کسانی که از گوگل ادوردز استفاده می‌کنند و بارها

شارژ اکانت گوگل ادز را انجام داده اند،  بارزترین ویژگی این سرویس را جویا شوید، آن‌ها قطعا به شما خواهند گفت که انعطاف‌پذیری بالا ازجمله ویژگی‌های بارز Google AdWords به شمار می‌آید. این سرویس به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، می‌تواند برای انواع سازمان‌ها، از کوچک گرفته تا بزرگ، مناسب باشد. همچنین Google AdWords با دیگر پلتفرم‌های بازاریابی نیز هماهنگی و سازگاری بالایی دارد.

امکان شخصی‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی برای طیف از خاصی از افراد، ازجمله ویژگی‌های قابل توجه Google AdWords به شمار می‌آید. با استفاده از این سرویس، شما قادر خواهید بود تا تبلیغات خود را بر اساس موقعیت‌های جغرافیایی، نوع دستگاه مورد استفاده و … به کاربران نشان دهید. همچنین امکان مدیریت بودجه و تعیین بودجه روزانه نیز برای کمپین‌هایی تبلیغاتی میسر است

۳. میزان بازگشت سرمایه Google AdWords بسیار بالاست

میزان بازگشت سرمایه بالا ازجمله مشخصه‌هایی است که گوگل ادوردز را به محبوب‌ترین و موثرترین پلتفرم بازاریابی و تبلیغات در جهان بدل کرده است. هرچند که بازگشت سرمایه فرآیندی زمان‌بر است؛ اما در صورت استفاده صحیح از پتانسیل‌های گوگل ادوردز احتمال بازگشت سرمایه شما بسیار بالا خواهد بود.

برای اطمینان از میزان بازگشت سرمایه، باید به‌صورت مداوم کمپین‌های خود را زیر نظر داشته باشید و تغییرات آن‌ها را رهگیری کنید. با استفاده از ابزارهایی که گوگل ادوردز در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید دیدگاهی شفاف و واضح نسبت به کمپین‌های خود به‌دست آورید.

۴. نتایج کمپین‌های گوگل ادوردز سریع و شفاف است

از مزیت‌های تبلیغ در گوگل این است که می‌توانید به‌صورت زنده و در لحظه، تمامی تغییرات ایجادشده در کمپین‌های تبلیغاتی خود را مشاهده کنید. در داشبورد گوگل ادوردز تمامی اطلاعات موردنیاز برای رهگیری و آنالیز نتایج کمپین‌ها ازجمله تعداد کلیک‌ها، کلمات کلیدی جستجو شده و مقدار هزینه صرف شده در اختیار قرار می‌گیرد. همین ویژگی‌هاست که Google AdWords را به شفاف‌ترین و سریع‌ترین پلتفرم بازاریابی و تبلیغات تبدیل کرده است.

۵. Google AdWords و ارسال ترافیک باکیفیت به وب‌سایت

گوگل در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های دنیاست و روزانه میلیون‌ها نفر روی تبلیغات این کمپانی کلیک می‌کنند. به همین خاطر نیز در صورت اجرای صحیح کمپین‌های تبلیغاتی و بودجه‌بندی مناسب، گوگل می‌تواند ترافیک زیادی را برای وب‌سایت‌ها ایجاد کند.

گوگل همیشه ادعا کرده است که تنها مطالب و تبلیغات مرتبط را به مخاطبانش نشان می‌دهد و الگوریتم‌های این موتور جستجو نیز با تغییرات و بهبودهایی که دریافت می‌کنند، می‌توانند در کاهش نمایش نتایج غیر مرتبط به کاربران موثر باشند. بازدیدکنندگانی که با استفاده از Google Ads به وب‌سایت روانه می‌شوند، به‌مراتب از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و احتمال اینکه این افراد به مشتری شما نیز تبدیل شوند، بسیار بالاست.

۶. گوگل ادوردز دید گسترده‌تری از بازار را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد

با استفاده از گوگل ادوردز، کسب‌وکارها می‌توانند نسبت به مشتریان و بازارهای هدف خود، دید گسترده‌تری داشته باشند. شناسایی دقیق مخاطبان و بازارهای هدف برای هر کسب‌وکار از اهمیت بالایی برخوردار است و گوگل ادز می‌تواند بهترین ابزار برای درک بهتر این موارد باشد و با

آموزش تبلیغات در گوگل می توانید با جزئیات آن کامل آشنا شوید.

Google AdWords همچنین می‌تواند در مورد عادات کاربران و نحوه جستجوهای آنان نیز اطلاعات مفیدی را به کسب‌وکارها ارائه دهد که ازجمله این اطلاعات می‌توان به کلمات جستجو شده، موقعیت مکانی، دستگاه مورداستفاده، ساعات و روزهای جستجو اشاره کرد. کسب‌وکارها می‌توانند از این اطلاعات در جهت بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان و محصولات استفاده کنند و همچنین با صرف هزینه کمتر، دید گسترده‌تری در مورد بازار هدف و مشتریان خود به دست آورند.


گوگل ادوردز یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای افزایش میزان فروش و سود یک شرکت با هزینه های کمتر و معقول تر میباشد.

در این مقاله میخواهیم کمی بیشتر با گوگل ادروردز و نحوه کار با آن آشنا شویم. در واقع ادوردز بهترین راه برای افزایش ROI شما میباشد. میپرسید ROI چیست؟

ROI به معنی برگشت سرمایه میباشد یعنی چه مقدار سرمایه و سود با توجه به خرجی که کردید به شما برگشته است. با ادوردز میتوانید 4 برابر خرجی که میکنید برگشت سرمایه داشته باشید.

مطمئناً اسم

تبلیغات کلیکی گوگل یا تبلیغات ppc به گوشتان خورده است. میتوانید این تبلیغات را از طریق گوگل ادوردز انجام دهید. این تبلیغات همان تبلیغاتی هستند که بعد از جستجوی عبارتی در گوگل در بالای صفحه نتایج گوگل ظاهر میشوند(در بالای تمامی نتایج ارگانیک همراه با علامت Ad).

در واقع گوگل ادوردز جایی است که شرکت های مختلف سعی میکنند توسط آن برای کلمه کلیدی مورد نظر خود در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند البته با پرداخت هزینه. ادوردز مانند مناقصه عمل میکند، شرکت های مختلف برای هر کلیک میزان مشخصی پول پیشنهاد میکنند ولی اینطور نیست که همیشه بالاترین پیشنهاد برنده مناقصه باشد! گوگل در کنار مبلغ پیشنهادی، فاکتورهای کیفیتی را هم بررسی میکند و بر اساس آن برنده را انتخاب میکند.

وقتی شروع به استفاده از گوگل ادوردز کنید مطمئناً بیشتر و بیشتر جذب آن خواهید شد ولی باید مراقب باشید: گوگل ادوردز ساده به نظر می آید ولی کار با آن راحت نیست! و نیاز به تجربه و اطلاعات کافی دارد. خیلی از شرکت ها به دلیل نداشتن اطلاعات و تجربه وارد آن شده و مقدار زیادی از سرمایه خود را از دست میدهند. در این مقاله راهنماییتان میکنیم که از کجا و چطور شروع کنید.

فقط 3 اصل را همیشه به یاد داشته باشید و رعایت کنید:

1. پول زیادی خرج نکنید: سعی کنید در ایتدا بودجه محدودی برای این کار در نظر بگیرید مثلاً 200.000 تومان یا حتی کمتر!

2. کار را پیچیده نکنید: وارد ادوردز که میشوید مشاهده خواهید کرد که آپشن های زیادی دارد و ممکن است کمی سردرگم شوید. سعی کنید بدون درگیر شدن با همه آپشن ها به طور ساده فقط یک تبلیغ ایجاد کنید.

3. صبور باشید: تقریباً 99% افرادی که در پول خود را در گوگل ادوردز از دست میدهند یا خیلی زود کار را نیمه تمام رها میکنند و یا مقدار زیادی از پول خود را در زمان خیلی کم مصرف میکنند. پس صبور باشید کمی زمان میبرد تا کمپین تبلیغاتتان در گوگل جواب دهد.

آشنایی با برخی اصطلاحات رایج در گوگل ادوردز

Keyword (کلمه کلیدی): کلمه یا عبارتی است که کاربر با سرچ کردن آن در گوگل تبلیغ شما را خواهد دید. در واقع تبلیغات شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب میکنید در گوگل نمایش داده میشود.

Click (کلیک): گوگل تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما شده است را کنترل میکند و هزینه را بر حسب آن ها حساب میکند.

Impression : تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما به کاربران نمایش داده شده است.

CTR (نرخ کلیک): اگر تعداد کلیک ها را بر تعداد impression ها تقسیم کنید نرخ کلیک به دست می آید. هر چه نرخ کلیک بالاتر باشد بهتر است و به این معنی است که تبلیغات شما موفقیت آمیز بوده است.

CPC (هزینه هر کلیک): روش محاسبه هزینه توسط گوگل که بر مبنای هر کلیک میباشد و این هزینه در نهایت ممکن است از میزان پیشنهادی شما برای هر کلیک حتی کمتر هم باشد چون همانطور که گفتیم گوگل فاکتورهای کیفیتی و همچنین مبلغ پیشنهادی رقبا را هم در نظر میگیرد. مثلاً اگر پیشنهاد همه رقیبانتان برای کلمه کلیدی مورد نظر شما کمتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد گوگل به همان میزان هزینه تان را کم میکند.

Quality score (امتیاز کیفیت): گوگل با توجه به وضعیت سئو سایت شما و میزان ارتباطش با تبلیغی که میخواهید بدهید و همچنین با توجه به نوع عنوان و توضیحات تبلیغ به آن امتیاز میدهد که این امتیاز هم بر روی کمتر شدن هزینه تبلیغتان تأثیر زیادی دارد. هر چه این امتیاز بالاتر باشد هزینه هم پایین تر خواهد آمد.

گوگل فقط به دنبال نمایش دادن تبلیغات با بالاترین رقم پیشنهادی نیست چون ممکن است که آن ها اصلاً تبلیغات خوبی نباشند در واقع هدف گوگل فقط کسب درآمد از این تبلیغات نیست بلکه فاکتور اصلی همچنان رضایت کاربر است. به همین دلیل است که گوگل امتیاز کیفیت را هم مد نظر قرار میدهد تا تبلیغاتی مرتبط و باکیفیت به کاربر نمایش داده شود.

Conversion rate (نرخ تبدیل): نرخ تبدیل کاربر به مشتری میباشد. تمام این کارها در نهایت باید منجر به خرید و تبدیل کاربر به مشتری شود.

البته منظور از خرید در واقع عملیاتی است که شما مدنظر دارید تا کاربر در نهایت آن را انجام دهد. مثلاً ثبت نام در سایت و یا ورود اطلاعات خاص توسط کاربر میتواند برخی از این اهداف و عملیات ها باشد.

بسیاری از شرکت ها میلیون ها سرمایه خود را در تبلیغات کلیکی گوگل از دست میدهند زیرا بدون برنامه ریزی و با کارآیی پایین بودجه خود را مصرف کرده اند.

فرض کنید 10 کمپین مختلف تبلیغاتی برای کلمات کلیدی مختلف دارید که هر کدام روزانه 40.000 تومان بودجه اختصاصی دارند اگر همینطور بدون برنامه فقط برای 1 ماه این کمپین ها ادامه داشته باشند در نهایت مجبور به پرداخت 12 میلیون تومان برای هر کدام خواهید بود!

اینجاست که نرخ تبدیل اهمیت پیدا میکند در واقع باید تبلیغات شما به سرعت باعث افزایش مشتری و فروشتان شود تا سرمایه رفته به سرعت برگردد.

حالا که کمی با گوگل ادوردز و کارآیی آن آشنا شدیم میرویم سراغ ایجاد اکانت در آن و شروع کار:

مرحله 1: ثبت نام در گوگل ادوردز

کاملاً ساده است:

کافیست سایت Google AdWords را باز کرده و روی دکمه Start now کلیک کنید.

سپس ایمیل خود (ترجیحاً جی میل باشد) و همچنین آدرس سایتتان را وارد میکنید و به این ترتیب اکانت ادوردزتان ایجاد میشود. سپس گوگل از شما میخواهد که اولین کمپین ادوردز را ایجاد کنید.

مرحله 2: محاسبه بودجه

برای اینکه بدانید چه مقدار بودجه باید صرف ادوردز بکیند که متضرر نشوید باید فرآیند خرید را از آخر به اول بررسی کنید. مثلاً فرض کنید شما خدمات طراحی سایت ارائه میکنید و هر پکیج طراحی سایت به ارزش 800.000 تومان میباشد و از این 800.000 تومان، شما به میزان 400.000 تومان بر روی هر پکیج سود میبرید. این 400.000 تومان در واقع سود شما از هر فروش میباشد.

در اینجا نرخ تبدیل شما درصد کسانی است که واقعاً پکیج را سفارش داده و میکنند. اگر از بین 1000 نفری که صفحه فروش را میبینند 10 نفر خرید کنند آنگاه نرخ تبدیل 1% خواهد بود.

مایلید چه مقدار از درآمد هر فروش را به گوگل بدهید؟

اگر سود شما از هر فروش مثلاً 280.000 تومان باشد پس دادن 30% آن به گوگل به نظر منطقی می آید. حالا برای محاسبه حداکثر CPC تان باید از این فرمول استفاده کنید:

ماکسیمم CPC = سود شما x کمیسیون گوگل x نرخ تبدیل شما

در مثالی که زدیم ماکسیمم CPC برابر است با:

280.000x 0.3x 1% = 840

یعنی برای هر کلیک در تبلیغات ادوردز میتوانید 840 تومان مصرف کنید و همان 280.000 تومان سود را به ازای هر فروش داشته باشید (با فرض اینکه نرخ تبدیل یکسان باقی بماند).

در تعیین ماکسیمم CPC و بودجه روزانه برای تبلیغات کلیکی گوگل یک تصور اشتباه وجود دارد: که هرچه تعداد کلیک ها بیشتر باشد بهتر است.

این درست نیست.

برای شروع تعداد کمی کلیک هم کافیست. در ابتدا اگر روزانه تنها تعداد 20 کلیک هم داشته باشید خوب است.

مرحله 3 : انتخاب کلمه کلیدی

حالا که میدانید برای هر کلمه کلیدی چقدر میخواهید هزینه کنید وقت آن رسیده است که کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. برای این کار از Google keyword planner میتوانید استفاده کنید.خودتان را به جای مشتری بگذارید و از جانب مشتری فکر کنید. اگر مثلاً به دنبال خدمات طراحی سایت بودید چه چیزی را در گوگل سرچ میکردید؟

همان عبارتی که به ذهنتان میرسد را در keyword planner وارد کنید.

حتی میتوانید دسته بندی محصولتان را مشخص کنید و همینطور تعیین کشور و زبان هم یادتان نرود(در قسمت Targeting).

بعد از وارد کردن کلمه کلیدی و انجام این تنظیمات دکمه Get ideas را کلیک کنید. با این کار لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی به همراه میزان جستجو شدنشان در ماه در منطقه ای که انتخاب کردید و میانگین CPC نمایش داده خواهد شد.

در اینجا با توجه به میزان جستجو شدن کلمه و CPC آن کلمه ای که مناسب تر میباشد را انتخاب کنید. البته قبل از انتخاب حتمی کلمه کلیدی باید وضعیت رقابت را هم چک کنید.

مرحله 4: بررسی وضعیت رقابت

چک کردن رقبا و تبلیغات آن ها باعث میشود که بفهمید وضعیت رقابت و میزان کیفیت تبلیغات رقیبانتان چقدر است. همانطور که گفتیم گوگل به کیفیت هم اهمیت میدهد و امتیازی برای آن در نظر میگیرد بنابراین چک کردن رقبای موفق باعث میشود بدانید تبلیغتان در چه سطحی باید باشد تا به موفقیت برسد.

نکته: یک مسئله ای که باید در تبلیغات کلیکی گوگل رعایت کرد استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در متن تبلیغ میباشد. با اینکار گوگل امتیاز بیشتری برای مرتبط بودن تبلیغتان با آن کلمه کلیدی در نظر میگیرد.

مرحله 5: داشتن صفحه فرود مناسب

شما پول پرداخت میکنید تا بیشتر دیده شوید و ترافیک بیشتری برای سایتتان ایجاد کنید. ولی اینکه این ترافیک ورودی تبدیل به مشتری شده و باعث افزایش نرخ تبدیلتان شود دست شماست.

به این معنی که اگر صفحه فرود یا landing page شما نامناسب باشد کاربر جذب آن نشده و از آن خارج میشود. به این ترتیب نرخ تبدیلتان پایین می آید و باعث از دست رفتن پولتان میشود.

پس قبل از شروع تبلیغات ادوردز اطمینان حاصل کنید که صفحه فرودتان استاندارد بوده و باعث جذب کاربر میشود.

سعی کنید این 4 نکته را در طراحی صفحه فرود رعایت کنید:

• طراحی ساده: صفحه فرود را پر از انیمیشن و ویدئو و تصاویری نکنید که لود شدن آن ها طول میکشد.

• هدر و عنوان مشخص در صفحه: عنوان اولین چیزی است که کاربر میبیند و میخواند پس بهتر است عنوانی مناسب و جذاب انتخاب کنید.

• نوشتن به زبان ساده: مطلبی که در صفحه فرود قرار میدهید پیچیده نکنید سعی کنید متن آن قابل فهم و ساده باشد.

• استفاده از لیست ها، تصاویر و عناصر بصری: به یاد داشته باشید که بیش از حد نباشد چون همانطور که گفتیم سرعت لود صفحه را پایین می آورد. این عناصر باید به فهم مطلب کمک کنند نه اینکه تنها هدفی باشند برای جلب توجه کاربر.

خوب بعد از طراحی درست landing page میرویم سراغ مراحل دیگر ایجاد تبلیغمان.

مرحله 6: ایجاد اولین کمپین

بعد از تعیین بودجه روزانه نوبت میرسد به مشخص کردن لوکیشن. اگر هدف کسب و کارتان فقط داخل ایران است، ایران را انتخاب کنید و از قسمت networks گزینه display network را غیرفعال کنید چون فقط میخواهید که تبلیغ شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود نه در سایت های دیگر.

سپس کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید و میزان مبلغ پیشنهادی خود را تعیین نمایید که به آن اصطلاحاً bid میگویند.

مرحله 7: نوشتن متن تبلیغ در گوگل

نکاتی که باید در نوشتن متن تبلیغ رعایت کنید:

دقیق و مشخص بودن: تعداد کاراکترها برای نوشتن تبلیغ محدود است و نمیتوانید متنی طولانی برای تبلیغ خود قرار دهید پس بهتر است متن کوتاه و در عین حال هدفمند و دقیق باشد. سعی کنید به تفاوت ها و امتیازات خودتان نسبت به رقبا فکر کنید و به این مزایا در متن تبلیغ به نحوی اشاره کنید.

داشتن فراخوان عملیاتی: سعی کنید در متن خود یک فراخوان عملیاتی (call to action) قرار دهید جون اینکار باعث تعامل بیشتر کاربر و تعداد کلیک های بیشتر میشود. در واقع بهترین کار این است که از کاربر بخواهید کاری را انجام دهد. بدون یک فراخوان عملیاتی مشخص و مناسب ممکن است نرخ کلیک تبلیغتان پایین بیاید.

URL : عامل مهم دیگر URL نمایش داده شده در تبلیغ یا همان display URL میباشد، یعنی همان لینک سبز رنگی که در پایین عنوان تبلیغ google adwords قرار دارد. این لینک را خودتان تعیین میکنید و هر چیزی میتواند باشد ولی باید دامنه آن با دامنه صفحه فرودتان یکسان باشد. همیشه سعی کنید از کلمه کلیدی خود در این URL استفاده کنید تا تأکید بیشتری بر روی آن ایجاد شود.

نکته: حتماً http را از اول URL نمایشی حذف کنید تا جای بیشتری برای قرار دادن کلمه کلیدی داشته باشید.

خوب حالا بیایید قسمت های مختلف تبلیغ را به طور خلاصه با هم مرور کنیم و به صورت جزئی تر به

آموزش تبلیغ در گوگل بپردازیم.

- هدر یا عنوان

مثلاً طراحی سایت حرفه ای با تخفیف ویژه

- Display URL

با فرض اینکه کلمه کلیدی طراحی سایت حرفه ای باشد و با حذف http

- متن تبلیغ:

باید توضیحتان تنها در 2 خط باشد. مثلاً:

طراحی سایت حرفه ای در کمترین زمان و با بهترین هزینه همراه با قالب های اختصاصی و نمونه کارهای قوی و متنوع.

ولی هنوز یک چیزی کم دارد: CTA یا همان فراخوان عملیاتی

که ای CTA در مثال ما میتواند این عبارت باشد: مشاهده نمونه کارها در سایت

خوب بعد از کامل شدن متن تبلیغ دکمه save را بزنید و ادامه دهید.

مرحله 8: تصحیح جزئیات

بعد از ذخیره کردن صفحه داشبودر شما باز میشود. در ابتدا کمپین ایجاد شده را در حالت متوقف یا pause قرار دهید.

با کلیک بر روی کمپین ایجاد شده میبینید که گوگل به طور اتوماتیک یک ad group برای آن ایجاد کرده است. ad group ها برای کمپین های تبلیغاتی بزرگ با تعداد زیادی کلمه کلیدی استفاده میشوند تا بتوانید کلمات کلیدی مرتبط را گروه بندی کرده و هر کدام را در گروه مربوط به خود قرار دهید تا بتوانید آن ها را راحتتر مدیریت کنید.

با کلیک بر روی ad group و وارد شدن در آن کلمه کلیدی خود را خواهید دید.

بر روی کلمه کلیدی تان کلیک کنید و آن را در حالت phrase match قرار دهید. معمولاً گوگل به طور اتوماتیک کلمه کلیدی را در حالت broad match قرار میدهد که خیلی کلی است و کلمه کلیدی تان به هر شکلی که توسط کاربر سرچ شود نمایش داده خواهد شد و ممکن است برای جستجوهای بی ربط هم تبلیغ شما به کاربر نشان داده شود.
Phrase match یعنی اگر در جستجوی کاربر عبارت "طراحی سایت حرفه ای" موجود باشد تبلیغ شما نشان داده میشود. مثلاً "طراحی سایت حرفه ای در تهران". ولی اگر به این شکل سرچ شود: "طراحی سایت در تهران به صورت حرفه ای" دیگر تبلیغتان نمایش داده نمیشود.
حالت دیگری هم وجود دارد به نام exact match که این حالت خیلی هدفمند و محدود است زیرا تنها در صورت جستجو شدن خود کلمه کلیدی تبلیغ نمایش داده میشود. یعنی فقط خود عبارت نه چیزی کمتر و نه بیشتر.
معمولاً phrase match میتواند گزینه خوبی باشد زیرا هم شامل کلمه کلیدی شما میشود و هم در صورت اضافه شدن کلمه یا عبارتی به ابتدا و انتهای آن باز هم تبلیغ نمایش داده میشود. اگر کاربر عبارت "خدمات طراحی سایت حرفه ای" را سرچ کند تبلیغ شما نمایش داده خواهد شد که دقیقاً هم مرتبط با خواسته و نیاز کاربر است.
البته توصیه میشود در ابتدا برای مدتی کوتاه کلمه کلیدی را در حالت broad match قرار دهید تا اصلاً ببینید که کاربران چه چیزهایی را در این زمینه سرچ کرده اند به این ترتیب میتوانید از بین آن ها حتی کلمات کلیدی جدید در رابطه با کار خود پیدا کنید.
مرحله 9: بررسی نرخ تبدیل
حتماً یادتان هست که گفتیم تمام اینها بدون نرخ تبدیل خوب هیچ مفهومی ندارند. به همین دلیل است که باید به طور مرتب نرخ تبدیل مربوط به تبلیغتان را بررسی کنید. میپرسید چطور؟ تنها با قرار دادن قطعه کدی در صفحه فرود که توسط این کد در صورت انجام شدن خرید توسط کاربر گوگل ادوردز مطلع شده و نرخ تبدیل را محاسبه میکند.
برای دریافت این کد به بخش Tools و سپس قسمت Conversions رفته و بر روی Conversions+ کلیک نمایید:
حالا گزینه Website را انتخاب کنید.

اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و دکمه ذخیره را بزنید به این ترتیب وارد صفحه ای میشود که قطعه کد مورد نظر در آن قرار دارد، کد را کپی کرده و به HTML صفحه اتمام خرید در سایت خود اضافه نمایید (صفحه ای که بعد از خرید موفقیت آمیز به کاربر نمایش داده میشود).
بعد از قرار دادن کد تا مدتی در داشبورد شما در حالت تأیید نشده قرار میگیرد ولی بعد از چند ساعت تا چند روز وضعیت آن در داشبورد درست میشود.
در نهایت بعد از تمام این مراحل به قسمت Campaign رفته و کمپین خود را فعال نمایید.
از اینجا به بعد چه اتفاقی میافتد؟
گوگل،

آگهی در گوگل را که ایجاد شده بررسی میکند و سپس تأیید میکند تا نمایش داده شود به همین دلیل بهتر است در شروع تعداد زیادی کمپین با هم نسازید چون ممکن است تأیید نشوند.
تقریباً تا 1 روز بعد گوگل تبلیغ را تأیید میکند و ایمیلی هم به شما جهت اطلاع رسانی ارسال میکند.
بعد از این مرحله میتوانید راحتتر اقدام به ایجاد تبلیغات دیگر نمایید زیرا میدانید که تبلیغتان باید چطور باشد تا به تأیید گوگل برسد. همیشه بهتر است چند کمپین تبلیغاتی داشته باشید تا بتوانید با هم مقایسه کرده و ببینید که کدام کارآیی بهتری دارند.
بعد از ایجاد کمپین های مختلف مقایسه کنید و ببینید که نرخ کلیک و نرخ تبدیل کدام یک بهتر است معمولاً 1 ماه طول میکشد تا نتایج واقعی را ببینید بعد از این مدت تبلیغاتی که نرخ تبدیل خوبی ندارند را متوقف کنید و ببینید که اشکال از کجاست. ممکن است مشکل از توضیحات تبلیغ، کلمه کلیدی، صفحه فرود و هزاران دلیل دیگر باشد.



چند ماه پیش حتی نمی دانستم PPC (تبلیغات کلیکی) چیست. من به wordstream (سایت معتبری در زمینه 

تبلیغات در گوگل) رفتم تا دوره کارآموزی را در آنجا بگذرانم. در همان روزها با کوهی از اصطلاحات مانند CPC، Impressions، Conversion و … آشنا شدم که برایم نامانوس بود. فکرِ یادگیری این همه اصطلاح و دنیای گوگل ادوردز واقعا برای من ناامیدکننده شده بود.

ادامه مطلب


این راهنما هر آنچه که باید در مورد گوگل سرچ کنسول بدانید را در بر می گیرد. اگر با SEO زیاد آشنایی ندارید، من به شما نشان خواهم داد که چگونه با گوگل سرچ کنسول کار کنید. و اگر هم در کار SEO حرفه ای هستید من نکات پیشرفته، تاکتیک ها و استراتژی هایی را به شما خواهم آموخت که به کمک آن ها بتوانید جایگاه بالاتری در لیست نمایش بدست بیاورید.

ادامه مطلب


افزایش فروش آنلاین هدف اصلی بسیاری از کسب و کار ها، چه کوچک و چه بزرگ، است. اینکه شما یک کسب و کار کوچک خانوادگی داشته باشید و یا برای یک فروشگاه اینترنتی بزرگ مثل آمازون کار کنید، در هر صورت افزایش فروش آنلاین، ممکن است مثل بازی بولینگ در ابتدا آسان تر از آنچه که هست به نظر برسد.

ادامه مطلب


آژانس تبلیغاتی جی ادز از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه تبلیغات گوگل شروع کرده است. جی ادز با ارایه پشتیبانی تخصصی و قیمت‌های مناسب در کمتر از یک‌سال توانست به عنوان پیشرو در عرصه ارایه خدمات گوگل ادز به زبان فارسی شناخته شود.

ادامه مطلب


پارتنر گوگل ادوردز شدن کار راحتی نیست اما با رعایت چند نکته و ارسال یک سری مدارک خاص و دریافت نتایج خوب در مدیریت اکانت‌های گوگل ادز می توانید تبدیل به پارتنر گوگل (مجری تبلیغات در گوگل) شوید. در اصل آژانس‌های تبلیغاتی که با مشتری های زیادی برای انجام تبلیغ در گوگل همکاری دارند می‌توانند به عنوان پارتنر گوگل فعالیت کنند.

ادامه مطلب


وقتی که ارزی برای شارژ اکانت گوگل ادز انتخاب شد، دیگر امکان تغییر ارز اکانت وجود ندارد. در صورتی که بخواهید با ارز دیگری کار کنید باید اکانت جدیدی ایجاد کنید و از نو تبلیغات خود را بر روی اکانت جدید فعال کنید. بنابراین انتخاب ارز (Currency) اهمیت زیادی در ساخت اکانت ادوردز دارد و باید در انتخاب آن دقت کرد. در این مقاله می خواهیم تفاوت ارزهای مختلف به خصوص دلار آمریکا و لیر ترکیه را برای شارژ ادوردز بررسی کنیم.

ما در جی ادز در حال حاضر ارزهای دلار آمریکا، درهم امارات، بات تایلند و لیر ترکیه را برای شارژ اکانت گوگل ادز پیشنهاد داده ایم. برای مثال قیمت لحظه ای شارژ اکانت گوگل ادز با لیر ترکیه را می‌توانید در صفحه شارژ اکانت گوگل ادز مشاهده کنید. البته ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ آن در جی ادز تنها به ارزهای پیشنهاد داده شده محدود نمی‌شود و امکان شارژ اکانت با تمام ارزهای پیشنهادی مشتریان وجود دارد. در این مقاله تنها سعی داریم به شما برای انتخاب ارز مناسب جهت تبلیغات در گوگل کمک کنیم.

قیمت هر کلیک تبلیغات گوگل ادز در ارزهای مختلف

طبق تجربه جی ادز و همچنین اعلام خود گوگل تفاوتی بین ارزهای مختلف در قیمت کلیک های ادوردز وجود ندارد. اگر برای مثال هزینه هر کلیک برای یک Keyword در شرایطی ثابت 10 سنت آمریکاست، برای آن کلمه در صورتی که ارز پایه شما درهم امارات باشد باید 0.367 درهم (1 دلار = 3.67 درهم) بپردازید. اگر هم واحد پولی اکانت شما، ارز دیگری است می توانید با بدست آوردن نرخ تبدیل جهانی واحدهای پولی، قیمت آن کلیک را به ارز مورد نظر خود پیدا کنید. از نظر منطقی هم این اتفاق درست است، چرا باید گوگل بین قیمت کلیک ها به ارزهای مختلف تفاوتی قائل شود؟ اگر هم قرار است تفاوتی قائل شود قطعا برای ارز دلار امریکا باید نرخ کلیک ها پایین‌تر باشد؛ چرا که دردسر گوگل برای تبدیل ارز و همچنین کارهای مالیاتی در کشورهای مختلف برای آن کمتر خواهد بود. بنابراین این جمله را که در بعضی سایت‌ها می‌بینید که تبلیغ با فلان ارز ارزان‌تر از دلار آمریکا یا هر ارز دیگری است را کامل فراموش کنید.

چه ارزی را برای شارژ ادوردز انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحات بالا، هزینه شما با انتخاب ارزهای مختلف با هم برابر است. تنها پارامتری که در انتخاب ارز باید رعایت کنید این است: شما امکان تهیه چه ارزهایی را دارید؟ با توجه به نرخ تبدیل جهانی تبدیل ارزها، قیمت چه ارزی به ریال برای شما به صرفه تر است؟ با توجه به پاسخ شما به این دو سوال، باید ارز پایه خود را برای شارژ ادوردز انتخاب کنید.

برای اینکه بفهمید قیمت چه ارزی در ایران مناسب‌تر است مثال زیر را در نظر بگیرید.

در روز خاصی قیمت تهیه دلار در ایران 12 هزار تومان است و لیر ترکیه 2350، حال کدام برای شما به صرفه تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال در گوگل سرچ می کنیم ” exchange rate dollar to turkish lira”
در اولین نتیجه گوگل به شما پاسخ می دهد، نرخ لحظه ای تبدیل دلار آمریکا به لیر ترکیه 5.21 است.

نرخ تبدیل دلار به لیر

با این نرخ تبدیل، برای بدست آوردن یک دلار آمریکا از طریق لیر ترکیه باید 2350 5.21 یعنی 12243 تومان باید هزینه کنیم و این یعنی در این لحظه قیمت ریالی دلار آمریکا به صرفه تر از لیر ترکیه است.

برای مطالعه ادامه مطلب روی

تبلیغات گوگل با لیر کلیک کنید


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آژانس های تبلیغاتی پلن های متفاوتی در زمینه گوگل ادوردز پیشنهاد می دهند، ویژگی های این پلن ها چیست و کدام پلن مناسب شماست؟ بررسی و پاسخ به این سوالات هدف این مقاله است.

ادامه مطلب


آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها